Natascha-around-the-world.reismee.nl

Kuala lumpur & 1e kennismaking met de Philippijnen

Beste lezers,

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties op de verhalen die ik schrijf. En ik ben inderdaad goed aangekomen in Kuala Lumpur. Die vrijdag dat ik aankwam de bus genomen naar het hostel. In de bus werd ik aangesproken door een Maleisische jongen en die wilde gelijk contact blijven houden, vroeg om mijn mobiele nummer enzo. Nou mooi niet, hij heeft mijn email adres kunnen krijgen maar gelukkig nog niets van gehoord:-) Verder had hij blijkbaar ook de buschauffeur wat extra betaald om mij direct bij het hostel te laten afzetten ipv een metrostation omdat ik had verteld dat ik best wel moe was en de afgelopen nachten niet veel had geslapen. Blijkbaar had hij medelijden, ik vond het allang prima natuurlijk.

Eenmaal bij het hostel aangekomen checkte ik in en stapte ik mijn dorm binnen. Wow, wat een grote kamer en wat een groot bed! Had al goede verhalen online gelezen maar dit was toch wel het beste wat ik aan hostels tot nu toe voorbij heb zien komen. Ook zat er een gratis diner bij, echter bleek dit weinig voor te stellen, maar het is toch mooi meegenomen. Vrijdagmiddag 3 uurtjes bijgeslapen en daarna mezelf opgefrist en het café binnengestapt om de avondmaaltijd te gaan nuttigen. Elke avond kon je kiezen tussen pasta of fried rice. In het café kwam er een Engels meisje binnen gelopen en ze vroeg of ze bij mij aan mocht schuiven. Heel leuk zitten kletsen, helaas ging zij de volgende dag op doorreis naar een eiland in Maleisie. Wel heeft ze net als mij plannen om naar Vietnam te gaan, dus wie weet komen we elkaar nog een keer tegen. Die avond ook maar gelijk even de rooftopbar gecheckt, dit bleek een erg leuke ruimte te zijn met mooi uizicht op de KL tower. Na een drankje te hebben besteld, bij een jongen aangeschoven die alleen zat. Bleek een Nederlander te zijn die diezelfde avond naar Nederland terug vloog. Aardige kerel, en om een uur of twaalf hield ik het ook voor gezien en kon ik niet wachten om in dat grote bed te gaan liggen. De volgende dag praktisch de hele dag op de tablet mijn tickets naar de Philippijnen geboekt. Dit nam erg veel tijd in beslag o.a omdat de WiFi erg traag was. Ik ben alleen even naar buiten geweest om te lunchen wat ook nog eens erg tegen viel. S avonds weer even naar de rooftopbar geweest maar had niet zo'n zin om te socializen dus op tijd naar bed gegaan. De volgende dag besloten om tot dinsdag te blijven, aangezien dan mijn vlucht naar Manilla zou gaan. Zondag voor het eerst zelf wat dingen gaan bekijken in de stad (uiteraard te voet), o.a little India, bird park en ook nog even wat shorts met flinke korting bij de H&M gescoord. De dag erna de Petronas twin towers, bukit bintang en batu caves bezocht. En nog bij Jalan Alor gegeten. De laatste avond met een leuk stel mensen voor het eerst het dranken kaart spel genaamd Kings cup gespeeld. Daar ik geen cash meer had, en de volgende ochtend pas mijn deposit van het hostel zou terugkrijgen heb ik een beetje vals gespeeld want ik had niet echt veel om op te drinken als ik aan de beurt was :-) Aangezien ik maar 5 dagen in KL verbleef vond ik het zonde om geld uit de automaat op te nemen dus ruilde ik steeds een klein bedrag om bij een wisselkantoor, die ook gunstigere conversies hebben dan een ATM. Dus Jef, je dollars zijn bijna op! Wel goed besteed hoor ;-)

De volgende dag vloog ik ' s avonds naar Manilla, dus ben ik op tijd naar het vliegveld vertrokken. Wel voelde ik me heel moe en had het vliegtuig ook nog eens anderhalf uur vertraging. Uiteindelijk kwam ik pas om 04.00 's nachts in het hostel in Manilla aan en ben ik snel gaan slapen. Voor het eerst samen met 2 Duitse jongens gebruik gemaakt van een uber. De taxi vroeg iets van 15 euro terwijl die uber uiteindekijk 6 euro koste. Gelukkig was ik dus zo slim om die taxi af te wijzen maar ik had ook wel geluk dat ik die 2 jongend aan kon houden. Woensdagochtend kreeg ik dus last van darmkrampen en daarna voelde ik me erg slecht. Rest van de dag voornamelijk in bed doorgebracht met wat ORS zakjes, cola, bananen en water. Blijkbaar toch iets verkeerds gegeten, alle symptomen leken op een voedselvergiftiging. S avonds ook nog moeten overgeven, dus schoot allemaal niet op. Ik had aanvankelijk plannen om naar Banaue te gaan met een nachtbus woensdagavond maar door die voedselvergiftiging en een typhoon die daar zou komen heb ik dat aan mij voorbij moeten laten gaan helaas. Als het goed is kan ik het busticket vergoed krijgen vanuit mijn reisverzekering. Daarna ook maar besloten om tot en met zondag in hetzelfde hostel te blijven en even goed uit te zieken. Een medewerker van het hostel kwam nog met een leuk idee om te gaan duiken niet ver hier vandaag maar dat ging 'm helaas niet worden doordat ik me zo slecht voelde. Wel nog mijn visa voor Myanmar kunnen regelen op een van de computers van het hostel dus die is iig binnen. Ik vlieg de 15e vanuit Kuala Lumpur naar Yangon. Inmiddels voelde ik me ook weer wat beter en donderdagavond durfde ik het wel weer aan om een normale maaltijd te nemen. Een kipsandwich, wat frietjes en kale witte rijst. Gistermiddag met een Canadees meisje uit mijn dorm wezen lunchen, lees ik heb gekeken hoe zij aan het eten was, daar ik kort daarvoor al had ontbeten/geluncht en dat natuurlijk weer even wennen was na 2 dagen bijna niets te hebben gegeten. S avonds ook nog wat stukken pizza met groente kunnen eten en daarna met haar naar het dakterras van dit hostel geweest. Daar een tijdje staan kletsen met 2 Philippijnse jongens, waarvan 1 reisleider in Cebu dus misschien komt dat nog wel van pas. Verder niet laat gemaakt, aangezien ik me nog steeds niet topfit voelde en er met name Philippijnen in die bar te vinden waren. In Manilla is verder weinig te beleven, het is vooral een vieze stad met enorm veel verkeer. Vanochtend heb ik mijn wekker gezet en ben ik naar een farmers markt geweest, met de metro en ik was de enige toerist. Ook op die markt geen enkele toerist te bekennen. Daar wat fruit gekocht, en heel snel door de afdeling vlees en vis gelopen, man wat stinkt dat toch altijd. Nog een verse kokosnoot gekocht, en verder niet erg lang gebleven en op het moment van schrijven heb ik daarnet een hostel in Puerto Princesa geboekt waar ik as zondag zal aankomen. Met een gratis airport service erbij, ook al is het maar 1,5 km lopen. Super geregeld! Ik ga nu even lunchen ergens, en dan zie Ik wel of mensen hier nog plannen hebben voor de rest van de dag. Het is niet echt een sociaal hostel heb ik gemerkt. Een Frans meisje boven mij ligt al 2 dagen in haar bed niets te doen en te slapen. En volgens mij is ze niet ziek.

As zondag gaat dus het echte Philippijnse avontuur van start met o.a weer enkele mooie duiken hoop ik. Ik begin op het eiland Palawan die met name om zijn mooie stranden bekend staat, en begin november zal ik dan naar Cebu vliegen, wat meer bekend is om mooie duikspots. Morgenochtend slaap ik nog lekker even lang uit, en dan kan het bijna niet anders dan dat ik morgenmiddag weer fit in het vliegtuig zit!

Groetjesss

Reacties

Reacties

Paul en Els

Bedankt voor je prachtige verhaal !!!!!=

Jef

Leuk verhaal Natas. Jammer dat m'n dollar's nu al bijna op zijn na 1 maand :p

Priscilla

Leuk verhaal weer! Gelukkig ben je weer fit en ga je naar een andere plek waar hopelijk veel meer te beleven is :)

Je bff

Weer een vertraagde reactie vanuit mijn kant sorry!
Altijd grappig om te lezen dat je zo goed op je centjes let. Ik zou die taxi van 16 euro al lang hebben genomen als ik zo moe was haha!
Zie uit naar je volgende verhaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!