Natascha-around-the-world.reismee.nl

Koh Tao

Hi!

Laaste keer dat ik schreef was ik dus op Koh Tao aangekomen. De volgende dag zo' n 10km gelopen in totaal. Het John Suwan Viewpoint bezocht. Ik was daar de enige toerist, bizar. Het is echt low season. Hele mooie foto's kunnen maken, jullie hebben deze op Facebook voorbij zien komen.

De volgende ochtend ben ik met mijn zware backpack en daypack van Sairee Beach naar de duikschool gelopen. Erg zwaar, maar hadden geen zin om een taxi te betalen. Daar aangekomen wat formulieren moeten invullen en kennis gemaakt met de andere cursisten. In totaal waren we met een groep van 6. De eerste dag kregen we wat uitleg en duiktheorie en 's middags mochten we gelijk onze 1e duik maken. Toen we de 1e keer afdaalde, raakte ik even in paniek en wilde ik gelijk weer naar boven. Het voelde niet fijn. Ik werd toegesproken door de instructeur en toen moest ik echt weer afdalen. Gelukkig kon ik toen relaxt blijven en alle skills onderwater uitvoeren, zoals je duikbril afzetten met daarbij een stukje zwemmen zonder bril en daarna weer opzetten en het water via uitademen door neus uit je bril te laten gaan.

Woensdag weer wat theorie, uitleg welke skills we nog meer onderwater moesten beheersen en 'S middags 2 duiken. Donderdag hebben we de laatste 2 duiken gemaakt waarvan de Laaste een fundive was, tijdens deze duik hoefde we geen skills onderwater te doen. Toen we klaar waren, zijn we terug naar de duikschool gevaren en hebben we daar ons examen gemaakt. Inmiddels ben ik in bezit van een tijdelijk duikpasje om tot 18m diep te kunnen duiken :-) Vooral in de Philippijnen schijn je mooi te kunnen duiken, dus dat pasje gaat nog goed van pas komen. Wel wat last van mijn oren gehad, je moet eigenlijk constant je oren klaren, als het pijn doet ben je al te laat. Ik denk dat het diepste wat ik heb gedoken de laatste paar dagen 15m is geweest.

Tijdens de cursus zijn we elke avond met een grote groep wezen eten in Sairee Beach, het leukste gedeelte van het eiland. Vrijdag ben ik een dagje gaan snorkelen, en heb ik wat leuke foto's en filmpjes onderwater kunnen maken met mijn action cam. Wel ben ik flink verbrand, had mijn rug namelijk niet ingesmeerd. Dus ik blijf voorlopig even uit de zon. Gister een relaxt dagje gehouden. In de ochtend de boot van Koh Tao naar Koh Phangan genomen en zit nu in een hostel vrij afgelegen. Wel met een zwembad erbij. Het is nog vrij nieuw, en het kost niets. Per nacht omgerekend iets meer dan 3 euro. Zometeen komt er een ander Nederlands meisje hier aan en samen gaan we naar de halfmoon party vanavond. Ben wel benieuwd of het druk wordt, want het lijkt zo rustig overal. Dus ik denk dat we er even heen rijden en bekijken of er genoeg mensen zijn. We willen ook een scooter gaan huren hier. Het eiland is best groot, en dan kan je alles lekker op je gemak bekijken. Dinsdag wil ik dan de boot terugnemen naar Krabi. En vanuit daaruit denk ik naar de Philippijnen, ben nog even aan het kijken hoe dit kwa prijzen uitkomt.

Gr. Natascha

Reacties

Reacties

paul

weer een zeer mooi verhaal. blijven genieten hoor !!!!

Cindy

Weer je bericht in m'n junkmail pff!
Cool man dat duiken! 15m is al best knap hoor, ik vind het super eng!
Enneh.. je blijft maar met Nederlanders omgaan he hahah

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!