Natascha-around-the-world.reismee.nl

Van Bangkok naar Koh Tao

Vanmiddag aangekomen in Koh Tao. Gelijk even gedoucht want het is hier bloedheet! Toen ik van de pier kwam vroegen de taxi's een veel te hoge prijs, omgerekend iets van 12 euro en dat ga ik echt niet betalen ( in Bangkok betaal je voor een vergelijkbare rit iets meer dan 1 euro) dus ik beetje onderhandelen maar dat schoot niet op. Toen liep er een jongen langs die vroeg waar ik heen moest. Ik zei Sairee Beach en toen zei die dat hij mij wel een lift wilde geven. Bleek een groepje van 3 Australische gasten die een taxi, lees pick up truck voor een week hadden gehuurd. Super aardig van ze!

Morgen ga ik het eiland verkennen en wat mooie uitzichten bekijken en vanavond duik ik vroeg onder de wol. Afgelopen nachten niet veel geslapen. Bangkok was uiteindelijk erg gezellig, het hele hostel zat praktisch vol met Nederlanders. Zelfs 1 jongen uit De Lier op dezelfde kamer, erg toevallig! Vrijdagavond heb ik het uiteindelijk vrij rustig aan gedaan, er chechte een Nederland meisje in en met haar ben ik pad thai gaan eten op Khao San Road, de backpackersstraat van Bangkok. Hier is het elke avond een dikke party. Gister met een ander Nederlands meisje door Chinatown gelopen. Zij vliegt ergens volgende week naar Australië om daar met haar zusje een tijdje te gaan werken en ook rond te reizen. Met behulp van de maps.me app hebben we een aardig stuk gelopen zonder te verdwalen. Met die app kun je namelijk de hele kaart van een land downloaden en wordt je offline de route gegeven. Super handig! Zo kun je ook checken of een taxichauffeur niet omrijdt etc. ' S avons zijn we met een groepje van 6 naar de skybar van het hoogste gebouw in Bangkok geweest: Baiyoke Sky hotel. Maar liefst 88 verdiepingen! Wel een vrije dure entree, maar er zat wel 1 drankje bij inbegrepen. Terug met zijn allen (6) in 1 taxi gepropt :-) Daarna nog even een dansje gedaan op Khao San Road maar heb de buckets even gelaten voor wat ze waren aangezien ik om een uur of half 5 er alweer uit moest om de bus/ferry naar Koh Tao te halen.

As we speak ben ik het kokos uit een verse kokosnoot aan het lepelen, en zometeen ga ik maar eens op zoek naar een maaltje met veel groenten als het even kan.

Dinsdag begint mijn duikcursus! Als die voorbij is, schrijf ik mijn volgende verhaal.

Groetjes!

Reacties

Reacties

Jeffrey

Leuk verhaal natas! Hoe heet die jongen uit de lier dan?

Priscilla

Het klinkt echt super leuk! Het berichtje dat je wat op je blog hebt gschreven verdween in mijn ongewenste mail, gelukkig wees mama mij erop en kon ik het lezen :)
Heel veel success en plezier met je duikcursus! En ik ben ook erg benieuwd wie die jongen is??

Cindy

Ah man je blog zat in m'n junkmail! Vond het al vreemd om zo lang niks te horen of te lezen! Volgens mij heb je het daar wel gezellig haha. Ik heb ook zin in een verse kokosnoot damnnn! En goed dat je je Vantevoren had ingelezen, jou kunnen ze niet in de maling nemen met die dure taxi ritten van ze! Hahha. Zie uit naar je volgende blog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!